Designskolen på OH
Tøj, der passer perfekt
Keramik på OH
Lær håndværket og skab keramiske kreationer

Design

På Odder Højskoles designskole kan du slippe din kreativitet løs på innovative kreationer. Du bliver klædt på til en fremtid inden for designverdenen, og du får mulighed for at sammensætte din helt egen portfoliomappe. Du tager udgangspunktet i din personlige smag, og du lærer at omsætte din personlighed i design, tøj, innovation og æstetik.

Design i alt

Der er design i alt, hvad vi omgiver os med. Parfumer og proptrækkere. Huse og hårspænder. Grillhandsker og gadelamper. Alt går igennem designerens hoved og hænder, og det er designprocessens mange faser og inspirationskilder, der er udgangspunktet for Odder Højskole designlinje. Alt efter hvilke af skolens designfag, du kaster dig ud i, vil du blive udfordret og få udvidet din viden om, hvordan trends opstår. Ikke kun inden for tøj og mode, men inden for alle former for produkter.

Vælg din egen fagkombination

Hvad enten du satser på at skabe morgendagens trends, ønsker at bryde med modens magt eller bare er fascineret af det, du omgiver dig med, så er Skolen for Design på Odder Højskole et oplagt valg for dig. Du sammensætter selv din fagkombination. Du kan vælge mange fag inden for design, eller du kan kombinere din designinteresse med fag fra højskolens andre linjer. Alt i alt får du mere end 80 fag at vælge mellem.

Følg i øvrigt Odder Højskole på Instagram. Den er fyldt med visuel inspiration.

Udover vores almindelige fag kan du også prøve vores Ø-fag Sort og HvidtKunsthåndværk og Keramik. Et Ø-fag er et fag, der afskiller sig fra de andre fag ved, at du har det i en hel uge. Et semester på Odder Højskole består af 3 moduler, hvor du har almindelig skemaundervisning. Hver gang et modul stopper, kommer der en Ø-uge, dvs. en uge med Ø-fag, hvor du kan vælge et fag du gerne vil nørde med hele ugen igennem.

Tilmeld dig Designskolen her

Designfaciliteter på OH

Både vores design- og keramiklokaler er toptunede til kreative udfoldelser.

Undervisere

Ellen Gerd Lindblad

Underviser i Beklædningsdesign, Designprojekter,
Kostumer og Smykker

Ellen er uddannet fra Designskolen i Kolding.
Hun er vild med at formidle glæden ved at arbejde i spændfeltet mellem håndværk, design og kunst!
Det er vigtigt at kunne sit håndværk for at skabe god kunst og design!

20180124 Odderhojskole0516
20180124 Odderhojskole0538 1

Mogens Kæseler

Underviser i Arkitektur

Mogens er uddannet i Kunsthistorie og Musik fra Universiteterne i Aarhus og Aalborg. Han beskriver selv, at kunsten for ham er en passion og et evigt mysterium, som han har dyrket og udforsket sammen med unge mennesker på Odder Højskole siden 1995.

Jakob Stig Isaksen

Underviser i Keramik

Jakob er tidligere elev på OH, og det var dengang i 1999, at han for første gang stiftede bekendtskab med keramikkens verden ved et tilfælde! Og det er det fedeste han nogensinde har prøvet, som han siger. Keramikken er sidenhen blevet hans levevej. Jakob er uddannet keramiker fra Glas- og keramikskolen på Bornholm, der hører under Danmarks Designskole. Ifølge Jakob er der ikke noget keramik, der er bedre end andet – det er især teknikkerne og processen, der optager ham, hvilket han også bringer ind i undervisningen på Odder Højskole.

Jakob Stig Isaksen

• At tage på Odder Højskole er ikke blot en faglig investering, så du kan komme ind på dit drømmestudie. Det er en investering i livet, som ingen rejse, intet job eller uddannelse kan give dig.

Nicolaj Búk
    Nicolaj Búk Tidligere elev
  • Jeg vil aldrig glemme den tid, jeg havde på Odder Højskole. Det var her, jeg fandt mig selv og fik venner for livet! Jeg vil altid vende tilbage til skolen og den vil altid være en stor del af mig

Julie Sørensen Diercksen