Sport & Fitness

På skolen for Sport og Fitness sættes din krop i centrum. Du styrker, toner og arbejder med din krop. Du lærer om, hvordan den fungerer, og hvordan du får den til at yde optimalt.

Odder Højskole har egen hal, beachvolleybane, fitnessfaciliteter og boldbane. Derudover samarbejder vi med Spektrum Odder Svømmehal og Via University College i Aarhus for at give dig den allerbedste undervisning og træning.

Passionen er det centrale, hvis du vil opnå gode, langvarige resultater. Det skal ganske enkelt være sjovt og udfordrende. Derfor arbejder vi med stor alsidighed når det gælder fitness, styrketræning og fagudbud. Vi giver et spark til rutinen, så din krop hele tiden styrkes og udfordres.

Fordyb dig eller få lidt af det hele

På Odder Højskole kan du vælge hele pakken af sports- og fitnessfag. Du kan også vælge at supplere med fag fra helt andre områder. Du sammensætter selv dit skema ud fra skolens mere end 80 forskellige fag (se listen over valgfag ved at klikke her).  Som elev kan du i øvrigt benytte Odder Højskole faciliteter uden for undervisningen.

Tilmeld dig Sport og Fitness her

Sport & Fitness faciliteter

Odder Højskole har sin egen hal og en lang række andre faciliteter for Sport & Fitness

Undervisere

Simon Søndergaard

Underviser i Sport & FitnessBadminton,
Volley og Fodbold.

Billede Paa Vej

• Jeg vil aldrig glemme den tid, jeg havde på Odder Højskole. Det var her, jeg fandt mig selv og fik venner for livet! Jeg vil altid vende tilbage til skolen og den vil altid være en stor del af mig

Julie Sørensen Diercksen
    Julie Sørensen Diercksen Tidligere elev
  • For mig personligt, har de 4-5 måneder af mit ophold på OH ikke bragt andet end glæde, sammenhold og selvudvikling. Jeg føler jeg har udfordret mig selv og fundet ud af hvad jeg vil med mit liv. Det har fag som filmproduktion, samt skuespil hjulpet mig utroligt meget med på det plan. Jeg vil opfordre folk til at smide ens overvejelser væk om at tage et semester på OH og bare gøre det! Du får muligheden for at udvikle dig selv, være en del af et fællesskab samt skabe nye venskaber, der varer ved.

Søren Duong
    Søren Duong Tidligere elev
  • Jeg udviklede både mine færdigheder og mit kendskab til forskellige fag i Sport & Fitness. Men jeg fik også afprøvet sjove nye sportsgrene, som jeg aldrig havde spillet før. Alt i alt havde jeg en fremragende tid på højskolens Sport & Fitness-fag, hvor jeg fik lov at arbejde med min krop, og udvikle mig i mange forskellige sportsfag.

Linus Pi
    Linus Pi Elev på Sport & Fitness 2018