Værdigrundlag

Odder Højskole er en almen, grundtvigsk folkehøjskole. Vi er en skole for livet og et sted for livsglæde. Med en solid forankring i egen og højskolebevægelsens historie vil vi opsøge, indtage og udfordre vor tids verden.

Vi vægter nysgerrighed, deltagelse og demokratisk dannelse, og vi vil åbne verden for skolens elever. Vi anser mangfoldighed blandt elever og ansatte for en styrke i fællesskabet og som selve forudsætningen for vores fælles skaben.

Vi gør os umage i undervisningen, i maden, i æstetikken og i samværet mellem elever og ansatte. Med gensidig tillid åbner vi plads til at fejle. Det giver os alle sammen trygheden til at være dem, vi er.

Du kan i øvrigt læse vores aktuelle årsplan her og finde Odder Højskoles vedtægter her.

Vil du følge med i, hvad vi går og foretager os på Odder Højskole? Følg os på Facebook eller Instagram.

Tilmeld dig vores kurser her