Psykologi
Menneskelig tanke, følelse og adfærd
Psykologi på OH
Mennesket i centrum

Psykologi

Mennesket i centrum

Skolen for Psykologi giver dig en større forståelse for dig selv og din egen personlighedsdannelse. Du får en grundlæggende indsigt i den menneskelige tanke, følelse og adfærd indenfor to områder:

• Almen Psykologi
  • Området der omfatter psykiske lidelser
  • Desuden afholder vi en Ø-uge i Tankernes Magt

Undervisningen udfolder sig i et levende og livsnært socialt miljø. Sammen med andre, der deler din interesse for bevidsthed og livsvilkår, opnår du at få indblik i tilværelsens menneskelige dimensioner.

Fordyb dig så meget, som du har lyst til

I hovedfaget Almen psykologi får du 6 ugentlige timer gennem hele forløbet.

Klinisk Psykologi  har 6 ugentlige timer i første modul.

Du kan vælge at læse begge fag, eller du kan vælge hvilket som helst af fagene alene og frit kombinere med Odder Højskoles store udbud af andre fag.

Udover vores almindelige fag kan du også prøve vores Ø-fag Tankernes Magt. Et Ø-fag er et fag, der afskiller sig fra de andre fag ved, at du har det i en hel uge. Et semester på Odder Højskole består af 3 moduler, hvor du har almindelig skemaundervisning. Hver gang et modul stopper, kommer der en Ø-uge, dvs. en uge med Ø-fag, hvor du kan vælge et fag du gerne vil nørde med hele ugen igennem.

Tilmeld dig Skolen for Psykologi her

• Det fede var, at vi i ret stort omfang selv kunne vælge, hvad vi ville vide mere om. Jeg havde også haft psykologi på gymnasiet, men dengang var der jo et pensum og for manges vedkommende et konstant præstationspres. På højskolen var der intet sådant pres. Folk var der på grund af en oprigtig interesse, og det gjorde stemningen og potentialet for at lære noget ret god. Vores undervisere inddraget tit både egne og vores erfaringer, så tit og ofte kunne vi også lære noget om os selv og andre, som ikke kun var på et teoretisk plan. Jeg havde i lang tid haft en idé om senere at læse psykologi på universitet, og efter mine oplevelser med faget på højskolen blev jeg helt sikker. Så det er det jeg gør nu.

Tue Krogh
    Tue Krogh Tidligere elev