DER ER VENTELISTE PÅ FAMILIEKURSUS 2024

21. juli – 27. juli 2024 (uge 30)

Indholdsrig dag med lang middagspause

Hver dag starter med en fællessamling og derefter arbejde i familieværkstederne hele formiddagen.

Vi har en lang middagspause, der giver mulighed for samvær og småudflugter på eget initiativ. I kan f.eks gå i den nærliggende svømmehal, gå på museum, tage til stranden eller benytte jer af nogle af de mange andre sports-, natur- og kulturoplevelser, som højskolen og dens omgivelser giver mulighed for.

Sidst på eftermiddagen er der forskellige former for foredrag og aldersopdelte aktiviteter, og hver aften tilbyder vi et særligt aftenarrangement for de voksne og større børn.

Værkstederne er åbne under hele kurset. Det vil sig, at du kan arbejde videre med dine ting på alle tidspunkter af døgnet. Dog lukkes keramikværkstedet sidst på ugen af hensyn til brændingerne.

Familieværksteder

På vores familiekursus er hver deltager tilknyttet et af følgende værksteder, som angives på tilmeldingsblanketten. Bemærk at alle mindre børn som udgangspunkt skal være i følge med en voksen.

Børnerytmik 1-3 år

Undervisningen sigter mod at starte en musikalsk udvikling hos barnet, der danner grundlag for et aktivt liv med musik. Musik og bevægelse er med til at udvikle barnet motorisk, sprogligt, personligt og socialt. Sammen skal vi opleve nogle af de musikalske grundbegreber: puls, rytme, melodi, form, klang og dynamik.

Musik, leg og sang 3+

Her er der plads til alle. Vi skal have det sjovt og hyggeligt og gennem forskellige aktiviteter vil vi have fokus på børnenes musikalske, motoriske, sproglige og sansemæssige udvikling. Kodeordene er: rytmik, bevægelse, sang, tromme, klappe, tonse, sjov og spas. Vi kommer til at være både ude og inde. Du behøver ikke kunne spille et instrument for at deltage på holdet.

Familieidræt 5+

På familieidræt 5+ skal vi udfordre os selv og hinanden. Vi skal grine, lege og spille, både inde i skolens hal, ude på boldbanen, ved stranden og i skoven, og der bliver skrig og skrål, kamp og krampe, leg og latter! Kurset rummer nye og gamle idrætslege, div. spil, friluftsliv og ikke mindst samarbejde og massevis af udfordringer. Så kom og leg med!

Teaterleg 3+

Det vigtigste i Teaterleg er ikke, hvor god man er til at lave teater eller spille skuespil. Det handler om, at man har lyst til at lege med teaterformen og dens mange kreative muligheder. Har du lyst til at improvisere, lege, grine og ha det sjovt, så er teaterleg noget for jer! Vi skal som opvarmning og træning lave teatersport og lave forskellige øvelser. Vi skal finde de fantastiske historier frem fra vores egen hverdag og vende dem på hovedet, så vi bliver forundrede, begejstrede og klogere på os selv og hinanden.

Teknologileg 8+
Et kreativt teknikværksted

Værkstedet tager udgangspunkt i kreativ leg med teknik, teknologi og elektronik, og er meget velegnet til både drenge og piger og deres forældre. Der kræves ingen forkundskaber.

Vi laver måske vores egne tegnerobotter, kamprobotter med Lego mindstorms, programmerer microbits eller laver vores egne 3D Hologrammer.

Her kombinerer vi elektronik og teknologi med pap, tape, lego, sugerør og alt muligt andet.

(Det kan være en god ide at medbringe en bærbar PC, chromebook eller tablet hvis vi skal programmere lidt)

Keramik 3+

Her i værkstedet kan du virkelig nå meget på kort tid, hvad enten du er begynder/barn eller vil hente ny inspiration til den kreative side af dit liv. Hovedvægten lægges på brugsting, drejede eller modellerede efter forskellige teknikker, som dekoreres med begitning og glasurer. Vi brænder på bål eller i ovn, og du kan benytte værkstedet i fritiden.

Kunstværksted 3 +

På kunstværkstedet skal vi afprøve forskellige materialer. Vi skal både tegne, male på lærred og lave linoleumstryk (og for de mindste en anden slags tryk). Vi skal både være i skolens atelier og gå på opdagelse udenfor.

Hver dag bliver der introduceret noget nyt, og efter introduktionen arbejder du videre med det, der optager dig. Måske arbejder du videre med det nye, det vi arbejdede med i går eller noget helt andet du har lyst til at fordybe dig i.

Holdet er for alle, uanset om du er vant til at tegne eller ej, bare du har lyst til at være kreativ med blyant og pensel.

Foredrag og koncerter

I løbet af vores familiekursus kan du blandt andet glæde dig til to spændende koncerter og et foredrag.

Fællestur

Om torsdagen er der en heldagsudflugt. Det er endnu ikke fastlagt, hvor turen går hen, men det melder vi ud, når kursusstart nærmer sig.

Se skolens faciliteter

Info om priser

I prisen er inkluderet en uge på Odder Højskole med fuld kost og logi, sengelinned og håndklæder, samt undervisning, foredrag og udflugter.

Prisen omfatter ikke udgifter til eventuelle materialer og entreer.

Skolen har egen idrætshal, som kan anvendes frit. Ketsjere, bolde og egnet fodtøj må medbringes.

Priser 2024

Værelse med eget bad og toilet:
Voksne: 5000 kr. Børn: 2900 kr. (under 3 år: 2300 kr.)

Værelse med eget bad, fælles toilet:
Voksne: 4500 kr. Børn: 2600 kr. (under 3 år: 2000 kr.)

Tilmeld dig vores kursus her