1

Freja er taget på højskole. Det betyder en ny start med nye venner, kreativitet og selvrealisering. Det er dog lidt svært med en overentusiastisk tutor hængende om halsen samt en noget reserveret roomie.

2

Freja er ved at være godt irriteret over Louis flabede attitude. Samtidig er hun meget forundret over Mollies lange forhold med Noah samt Amalies tilsyneladende meget afslappede forhold til fyre.

3

Det er gallafest, og Mollie har besøg af sin fætter, Anthon, som virker til at have et godt øje til Freja. Samtidig bliver Amalies principper sat på hård prøve.

4

Det er blevet tid til den årlige Reunionfest. Imens alle elever fester og hygger bliver Freja sat i en akavet situation, da hun er vidne til noget, hun muligvis ikke skulle have set.

5

Noah står overfor en svær beslutning, der vil ændre hans og Mollies liv fuldstændig. Freja forsøger at hjælpe ham, og samtidig får hun én gang for alle slået Josephine ud af spillet...

6

Mollies selvtillid er ikke, hvad den har været. Imens de andre hygger og nyder solen, fortrækker hun at være alene.

7

Det er sidste dag på højskolen, og tårerne får frit løb. For nogle betyder det en glædelig start på et nyt eventyr, mens det for andre er en hård afsked med det gamle. Én ting er sikkert og det er, at intet ser ud som ved opholdets begyndelse.

Persongalleri

Freja er opvokset i en lille by udenfor Aarhus med sin far og mor. Hun har en tendens til at være meget genert og forsigtig, hvilket er en af grundene til, hun har valgt at tage på højskole. Hun vil gerne udfordre sig selv og komme lidt ud af sin skal. Hun er især genert, når det kommer til fyre. Til gengæld er hun i sit Es når hun tegner og maler, og hun har derfor valgt højskolens kunstlinje

Mollie er fra Vesterbro, men har boet i Risskov, Aarhus, det meste af sit liv med sin familie. Før hun kom på højskole boede hun i en lejlighed med sin kæreste gennem seks år, Noah. Men da deres lejekontrakt udløb besluttede de sig for at prøve noget nyt. Mollie tror på sig selv og ved, hvad hun vil. Hun har et klart formål, om at bruge designlinjen på højskolen som springbræt til at skabe sit eget tøjmærke.

Noah er opvokset alene med sin far i Risskov. I sin fritid spiller han meget fodbold, især med sin far, som er fodboldtræner. Han har været sammen med Mollie siden han var femten, og er igennem hende begyndt at interessere sig for design. Sammen drømmer de om, at starte eget firma. Selvom han havde et job, han var glad for derhjemme, fik Mollie ham overtalt til at tage med hende på højskole.

Amalie er født og opvokset i den lille by Lem med sin mor og to storebrødre. Hun er smilende, positiv og energisk, og så er hun bestemt ikke genert. Amalie er taget på højskole for at have det sjovt, møde en masse mennesker og feste igennem.

Louis er født og opvokset hos sin familie i Aalborg. Han drømmer, om at komme ind på Den Danske Filmskole. Så da hans kæreste gik fra ham hjemme i Aalborg startede han på højskolens filmlinje for at dyrke sin hobby og komme lidt væk fra fra det hele.

Mød instruktøren

“Jeg blev forbavset over, hvor meget jeg elskede at gå på højskole. Jeg havde aldrig troet højskole var noget for mig. Jeg ville derfor gerne fange den gode stemning og skildre, hvordan jeg selv, og så mange andre, opfatter højskoler efter de har gået der.”

– Amanda Sophie Puls, instruktør

Læs hele interviewet med instruktøren bag serien her Amanda Sophie Puls fortæller

Musik & Credits

Opgaven til seriens titelmelodi var enkel: ”Skriv og indspil et hit på fem timer. Den udfordring i Musikproduktion endte med tracket “There’s No Place Like Odder”.

Læs alt om musikken til Odder Stories og find credits her Musikken bag Odder Stories

Galleri

Credits

Odder Stories – Maja Sofie Holst Hansen –  Amanda Sophie Puls – Benjamin Colding – Louise Eva Nielsen – Jakob Daell Leineweber