Elevfilm

Her på Odder Højskole ser vi os selv som en filmhøjskole. Vi bruger professionelt udstyr, så vores elever har de bedste muligheder for at udfolde sig kunstnerisk.

At være en filmhøjskole betyder også, at vores elever konstant laver fantastiske filmproduktioner. F.eks. har vi lavet vores egen Tv-serie, og hvert semester holder vi en stor filmpræmiere, hvor vores filmelever viser deres produktioner frem for resten af skolen.

På Odder Højskole har vi en skole for Film & TV-Produktion, hvor du kan lære både skuespil, filmskuespil, det praktiske filmhåndværk og de teoretiske og filmanalytiske metoder, så du kan blive den bedst mulige filmskaber!

Odder Højskole er derfor et godt udgangspunkt for dig, der drømmer om en fremtid  indenfor film og TV.

Vores undervisere Troels Engelbrecht og Morten Lundgaard arbejder begge professionelt med skuespil og filmproduktion.

Troels er uddannet manuskriptforfatter fra Super8 i Aarhus, og har skrevet manuskripter til både spillefilm og teater.

Morten er oprindeligt uddannet billedkunstner, men har i mange år arbejdet som teaterinstruktør ved teatret Svalegangen i Aarhus, og er også kreativ leder for teatret Von Baden.

Det betyder, at du får undervisning af to lærere, der har professionel erfaring fra den virkelige verden, og kan give dig reel indsigt i den kreative filmbranche.

Du kan også se nogle af vores gamle elevproduktioner på vores YouTube-kanal.

Her kan du se nogle af filmelevernes produktioner.

Millennials

af Kotryna Plioplytė

Institut for X

af Simon Halland, Jakob Leineweber, Billy Woods og Benjamin Colding

• For mig personligt, har de 4-5 måneder af mit ophold på OH ikke bragt andet end glæde, sammenhold og selvudvikling. Jeg føler jeg har udfordret mig selv og fundet ud af hvad jeg vil med mit liv. Det har fag som filmproduktion, samt skuespil hjulpet mig utroligt meget med på det plan. Jeg vil opfordre folk til at smide ens overvejelser væk om at tage et semester på OH og bare gøre det! Du får muligheden for at udvikle dig selv, være en del af et fællesskab samt skabe nye venskaber, der varer ved.

Søren Duong
    Søren Duong Tidligere elev