Etik

I Etik drejer det sig om de store dilemmaer. Det drejer sig om de valg og de prioriteringer, vi mennesker må træffe. Du vil blive udfordret på dine holdninger og du vil komme til at udfordre dine venner på deres.

I dette fag diskuterer vi emner inden for for eksempel medicin, politik, bioteknologi, almen menneskelig adfærd osv.

Vi kigger på konkrete cases og diskuterer, hvad er der er etisk korrekt og forkert i en given situation.

Hvis du finder det her fag interessant, kan det bestemt ikke udelukkes, at du vil læse mere om Journalistik og Storytellings andre fag.

Vores journalistiske skole har blandt andet Brændpunkt og Filosofi, som du også kan læse mere om.

Det kan jo også være, at du i løbet af undervisningen i Etik bliver inspireret til at skrive en artikel, et essay eller en lille tekst om et etisk problem. Den kan du udgive på Odder Højskoles eget online medie OH!Blog.

Hvis du synes at etiske dilemmaer er spændende, så kan du jo lave en podcast om det ved at vælge podcastfaget OH!Cast. Her samarbejder vi med den landsdækkende radiokanal Radio4 om at lave fede podcasts.

Se flere fag på Journalistik & Storytelling