Foran kameraet

I Foran kameraet afsøger vi det gode skuespil.

Du lærer, hvordan du agerer på skærmen. Hvad enten der er tale om det store filmlærred eller skærmen på en Ipad. Vi afsøger i praksis forskellene mellem skuespil på scenen og på film. Derudover dykker vi ned i de gode eksempler.

For filmhistorien er fyldt med eksempler på skuespillere, der præcist forstår, hvordan man spiller foran et kamera. Skuespillere, der forstå hvordan man skaber nærvær, intimitet og fravær på skærmen.

Hvis du har en studievært i maven, vil dette fag være oplagt for dig. Du kan med fordel tage faget ved siden af højskolens store skuespilsfag, men du kan også tage det, hvis du har planer om en fremtid i mediebranchen.

I Foran Kameraet bliver du undervidst af Morten Lundgaard, der også underviser i bl.a. Skuespil. Ved siden af hans arbejde på højskolen arbejder han også som teaterinstruktør og kunstnerisk leder på teatret Von Baden.

Se de andre fag på Skolen for Film & TV Produktion