Ny forstander fundet til Odder Højskole!

In Branding, Marketing

Ingeborg Svennevig er Odder Højskoles nye forstander

Det er mere end 27 år siden det skete sidst, men til september får Odder Højskole ny forstander. Det er antropolog, Ingeborg Svennevig, der afløser Søren Winther Larsen på posten.

Ingeborg Svennevig kommer direkte fra en stilling som direktør for De Kulturhistoriske Museer i Holstebro, og hun ser frem til at kaste sig ud i højskolelivet til efteråret. “Jeg har en barndoms fascination af den danske højskolebevægelse, og nu får jeg chancen for at arbejde med det og midt i det på Odder Højskole.”, siger hun og fremhæver bl.a. højskolens internationale profil, det brede, faglige sigte og ambitionerne om at tiltrække et bredt udsnit af befolkningen, som områder hun ser frem til at arbejde med. ”Men først og fremmest glæder jeg mig til at lære elever, ansatte og højskole bedre at kende. Jeg glæder mig simpelthen helt vildt til at komme i gang til september”, siger hun.

Ingeborg kommer til Odder med en stor ledelsesfaglig ballast fra det vestjyske. Hun har arbejdet i Teknik og Miljø i Ringkøbing Amt, været fyrmoster på Bovbjerg Fyr, kulturkonsulent i Lemvig Kommune og senest altså museumsdirektør for De Kulturhistoriske Museer i Holstebro (Hjerl Hede, Holstebro Museum og Strandingsmuseum St. George). Helt fremmed for højskolen er Ingeborg dog langt fra. Hun har nemlig siddet i bestyrelsen for Vestjyllands Højskole igennem 10 år.

Formand for Odder Højskoles bestyrelse, Kresten Bjerre, glæder sig over ansættelsen. ”Jeg er stolt over, at vi har kunne tiltrække en kapacitet som Ingeborg til at videreføre og videreudvikle vores succesfulde højskole. Jeg er sikker på, at hun sammen med medarbejdere og bestyrelse vil føre højskolen sikkert ind i fremtiden.”

Ingeborg Svennevig tiltræder stillingen d. 1. september 2022.