Kom til foredrag med Kristian Leth – “Håb – Et forsvar for fremtiden”

In Branding

Hvordan ser fremtiden egentlig ud? Er det virkelig lige så dystert, som medierne fortæller os? Det mener forfatter, debattør og musiker, Kristian Leth, ikke. I sit foredrag tager han udgangspunkt i sin bog ‘Håb – Et forsvar for fremtiden’. Fundamentet for foredraget er skabt af data og interviews med internationale forskere og eksperter, der sagligt kommer med argumenter for, hvorfor frygten for vores fremtid skal manes i jorden. Kristian Leth forklarer, at vi burde være mere optimistiske nu end nogensinde før.

Terror, klima og pandemier pryder aviser, tv og onlinemedier, og selvom vinklerne ofte er forskellige, er det alligevel det samme budskab. Verden går mod sit endeligt eller i det mindste mod katastrofale forandringer. Verdens undergang er noget, vi som mennesker altid har talt om og forudset, men nu, mere end nogensinde før, virker det ekstremt umoderne at have håb og tro på, at det kan være anderledes. Optimisme er naivt. Det er ikke sejt at vise entusiasme, når vi snakker om fremtiden.

Det vil Kristian Leth gøre op med. Han vil sætte spørgsmålstegn bag den indgroede og tiltagende tankegang om, at fremtiden ser mere og mere sort ud. Han vil kaste lys over, hvad det gør ved os at bære rundt på frygten som en konstant tinnitus i livet.

Det foregår i foredragssalen på Odder Højskole onsdag den 17. april klokken 19.30.

Tilmelding: Odder Museum på mail: kustode-odder@moesgaardmuseum.dk eller på telefon 86540175 i museets åbningstid.

Pris: 75 kr. (betaling ved indgangen (mobile pay eller kontant).