Meditation

Vi laver enkle meditationsøvelser, som tager udgangspunkt i krop, åndedræt og temaer fra din almindelige hverdag. Meditation opbygger struktur i bevidstheden. Den hjælper os til at skabe balance mellem hoved og krop, så det bliver lettere at være til stede nu og her.
Faget har først og fremmest med bevidsthed at gøre, ikke med tro eller religion. For de fleste mennesker er det sådan, at de uanset tro har brug for dét, som meditation kan: nemlig at løfte perspektivet, når livet er svært, så de har noget at pejle efter, når de kommer i tvivl.

I faget kommer du til at meditere på forskellige måder, så du kan få en fornemmelse af, hvad meditation er for lige netop dig. Og du får ideer til, hvordan du kan bygge en meditationspraksis op, hvis du gerne vil fortsætte med at meditere efter dit højskoleophold.

Meditation er en af de største gaver, du kan give dig selv. Gaven foldes langsomt ud – til gengæld varer den måske resten af livet.

Se flere fag på Krop & Bevidsthed