Tegning

Her på Odder Højskole ser vi os selv som en tegne højskole! Det betyder, at vi har faciliteterne til at lære dig tegning, helt på dine præmisser.

Alle er velkomne her, uanset dit niveau! Vi kan altid lære dig nye teknikker og give dig udfordringer, så du vokser og lærer som kunstner.

At være en tegne højskole betyder også, at vi gør en dyd ud af at prale med vores dygtige elever. Vi mener selv, at de bliver ekstremt dygtige af at gå her.

Men her kan du selv se eksempler på nogle af kunstelevernes tegninger. Og så kan du jo bedømme selv.

Vores faciliteter

Vi har et lyst atelier helt oppe under tagryggen, hvor du kan fordybe dig sammen med de andre elever. Vi har papir, kul, blyanter, tusch, og alt det andet materiale du skal bruge for at tegne.

Når vi siger, at vi er en tegne højskole, så mener vi det. Tegning er et af vores A-fag, og det betyder, at du har Tegning 9 timer om ugen næsten hver uge igennem hele dit højskoleophold. Du får med andre ord øvet dig ekstremt meget, og det tror vi kan ses i det endelige resultat.

Du bliver undervist af vores kunstlærer Mogens, der underviser på vores Skole for Tegning og Kunst, hvor han også underviser i Maleri, Kunsthistorie og meget andet.

Du kan se flere eksempler på elevernes kunstarbejde her.

Læs mere om Kunst