Sammensæt dit skema

På Odder Højskole kan du sammensætte dit helt eget højskole skema. Vi har mere end 80 fag fordelt på vores otte skoler, og du kan vælge at fordybe dig i et område eller at mikse på tværs af skolerne, så det passer til dine faglige interesser og nysgerrighed. Her på siden kan du læse om alle fagene, og du kan downloade vores skema.

Hvordan er et semester opbygget?

Før du skal sammensætte dit højskole skema, er det vigtigt, at du først forstår, hvordan et semester er opbygget på Odder Højskole.

Et semester består altid af 3 moduler. I hvert modul har du ganske almindelig skemaundervisning med A, B, C, D og E-fag.

Når du indsender din tilmelding til et semester, vælger du i tilmeldingen dine A og B-fag. Det er dine hovedfag, som du har igennem alle 3 moduler.

Lige før hvert modul starter, bliver C, D og E-fagene præsenteret til en morgensamling, og du får tilsendt et digitalt spørgeskema, hvor du kan vælge hvilke fag du vil have i det pågældende modul.

Meget vigtigt! Det C-fag du vælger i modul 2 fortsætter som C-fag i modul 3. Det vil altså sige, at du kun skal vælge D og E-fag i modul 3, fordi C-faget fra modul 2 fortsætter i modul 3.

Når et modul slutter, begynder det vi kalder en Ø-uge. Det er en uge, hvor det almindelige ugeskema er sat ud af funktion, og hvor du vælger ét fag, som du fordyber dig i hele ugen igennem! Du vil blive præsenteret for Ø-fagene til en morgensamling i god tid før Ø-ugen starter.

Et semester er altså opbygget således:

• Modul 1
  • Modul 2
  • Modul 3
  • Ø-uge

Du kan orientere dig i vores forskellige fagskoler og fag her.

Hvis du vil se hverdagen på Odder Højskole, kan du følge os på Facebook eller Instagram.

Sådan sammensætter du dit eget højskole skema

Du vælger fem fag i modul 1 (A-B-C-D-E)

I modul 2 vælger du nye fag i C-D-E

I modul 3 vælger du nye fag i D-E

Fagene Kor, Guitar, Klaver og Bas har ugentlige timer, der ligger uden for fagblokkene (A-B-C-D-E)

Du kan se skema-pdf’en ved at klikke på knappen.

Skolens fag

Gå på opdagelse i de mange fag skolen tilbyder

Tilmeld dig vores kurser her