Er danskerne verdens mest ekstreme folkefærd?

In Uncategorized

Onsdag byder på antropologisk foredrag på Odder Højskole

Onsdag d. 23. januar er der mulighed for at afsøge et af antroplogiens store mysterier. Et folkefærd som intet andet! Det måske mest ekstreme folkefærd i verden: Danskerne!

Når Danmark forstørres under antropologens lup

Det er antropolog og forfatter, Dennis Nørmark, der leverer en både underholdende og tankevækkende beretning om ”Verdens lykkeligste folkefærd”. Med antropologens nysgerrige lup forstørrer han særegne danske fænomener som cyklende ministre, valg af sæder i busserne og kasser med gratis frugt på fortovene.

Kulturforståelse for Stenalderhjerner

Af foredraget fremgår det, at vi, når alt kommer til alt, faktisk er et ret ekstremt folkefærd, både hvad angår tabte krige, tilliden til andre og troen på os selv. Gennem skæve eksempler og billeder fra Danmarkshistorien er der rig mulighed for både at sætte os ind i udlændinges syn på Danmark og vores eget syn på os selv.

Dennis Nørmark er ivrig debattør og har bl.a. skrevet bogen ”Kulturforståelse for Stenalderhjerner”.

Foredraget finder sted på Odder Højskole onsdag d. 23. januar, kl. 19.30. Fri entré.