Odder Højskole indtager ny international kulturfestival

In Uncategorized

Voices of Migration er en ny international kulturfestival, der foregår i Aarhus d. 17.-19. november. Elever fra Odder Højskole er repræsenteret på den tværkulturelle festival, med både optrædener og udstillinger.

En hyldest til det mangfoldige, multikulturelle samfund. Sådan bliver den nye kulturfestival Voices of Migration beskrevet. Den internationale festival vil forsøge at skabe forandring gennem litteratur og kunst, og Odder Højskoles elever kommer til at spille en vigtig rolle i den målsætning.

Festivalen, som foregår på Løves Bog- og VinCafe, Godsbanen og Radar, vil hele weekenden være vært for litteratur, personlige fortællinger, musik, dans, foredrag, teater og debat. Men det er lørdag den 18. november fra kl. 19.00, at du skal troppe op på Radar på Godsbanen, hvis du vil overvære Odder Højskoles bidrag til festivalen.

“Vores dygtige skole for journalistik optræder med et par tekster om hvor mærkelig Danmark er – set med fremmede øjne, fortæller Odder Højskoles journalistunderviser, Line Hassall Thomsen, der også er vært for arrangementet og siger videre:

“Højskolens filmskole filmer aftenens begivenheder, mens skolens tegnerne fremviser en udstilling, som de kalder ‘Odder Højskole draws Voices of Migration’. Idéen er, at vi vil give stemmer til dem, som sjældent selv får lov at tale. Vi vil vise, at flygtninge og migranter er meget mere end det medierne siger.”

I løbet af weekenden vil du blandt andet kunne opleve musikerne John Hassall & The April Rainers, Aarhus Musikskole, poeten Charlie Dark, og naturligvis Odder Højskole. Hele programmet, samt billetter til weekenden, finder du på Voices of Migrations hjemmeside.