Meet the Danes – Mødet med os selv!

In Uncategorized

Onsdagens Højskoleaften byder på et yderst interessant møde på Odder Højskole, nemlig mødet med os selv!

Foredragssalen slår dørene op og byder velkommen til forfatter, antropolog og debattør Dennis Nørmark, som retter blikket mod et af de mest ekstreme folkefærd i verden: Danskerne!

Med sit tankevækkende, provokerende og meget underholdende foredrag ”Meet the Danes”, præsenteres vi for særegne fænomener som cyklende udenrigsministre, danskernes valg af sæder i busserne og kasser med gratis frugt på fortovene.

“Vi er så vant til at det er os, der er de normale og de andre uden om os, der er mærkelige. Men faktisk giver det ret god mening at sige det omvendte,” siger Dennis Nørmark om foredraget.

“Danskere, og skandinavere som helhed, falder nemlig udenfor på en lang række områder hvad angår vores værdier og adfærd. Folk oplever langt flere kulturelle problemer når de forsøger at arbejde og samarbejde med os, end de gør andre steder.”

Foredraget foregår i højskolens foredragssal onsdag den 6. september kl. 19:30. Alle er velkomne!