Højskoleaften: Kortfilmen “Riders” og en manuskriptforfatters arbejde

In film

“Riders” er en prisbelønnet kortfilm om en rocker, der bliver religiøs under sit fængselsophold. Onsdag d. 15. marts kan du se filmen og møde instruktøren bag.

Prisbelønnet kortfilm

Onsdag aften står i filmens tegn, når manuskriptforfatter, Rune Lunell, kommer forbi og viser den meget roste og prisbelønnede kortfilm “Riders”. Kortfilmen havde premiere i 2015 og har siden levet et internationalt liv på filmfestivaler i bl.a. Canada og Belgien. Onsdag aften får du mulighed for at se hele filmen og møde Rune, der fortæller om, hvordan kortfilmen er blevet til. Det er Skolen for Film og TV-Produktion på OH, der har inviteret Rune Lunell, og alle er velkomne til arrangementet.

Fra filmelev til filmbranche

Filmlærer, Jeppe Hovman, ser frem til besøget af filminstruktøren. “Det er en stor del af vores filmskole, at vi samarbejder med miljøet uden for højskolens trygge mure, sådan at vores filmelever kan blive del af fremtidens film og TV. Og derfor er det så vigtigt, at de møder professionelle filmfolk, der ved, hvordan branchen fungerer”, siger han og understreger, at filmskolen på Odder Højskole er hamrende seriøs på filmelevernes vegne. “Vi har allerede infiltreret hele den danske og endda dele af den europæiske film- og TV-branche med tidligere elever, og det tror jeg bl.a. er fordi, at de allerede møder deres filmfremtid her på skolen. De får indsigt i, hvad det kræver at søge midler og at realisere en film. Fx er det interessant for dem at vide, hvad der skal til for at komme i mål med ansøgninger om støtte fra filminstituttet”.

Rune Lunell har sagt ja til at mødes med filmeleverne på bl.a. fagene Filmproduktion og Storytelling, inden han fra kl. 19:30 inviterer alle interesserede inden for til film og foredrag. Det er på onsdag d. 13. marts i højskolens foredragssal. Der er gratis entré og alle er velkomne.

Du kan læse mere om kortfilmen “Riders” og se en trailer til filmen her.