Odder Højskoles køkken – Økologisk mad i højsædet

På Odder Højskole prioriterer vi at lave økologisk mad, og vi elsker årstidens råvarer. Vi har fokus på at minimere madspild ved at udnytte den enkelte råvare til fulde.

Vi laver økologisk mad med udgangspunkt i klimakostrådene, og derfor kan du se frem til en masse friske grøntsager, dejlige vegetarretter, lokal frugt og bær, vinterens simreretter, friske fisk, lune brød, hjemmesyltede herligheder og lækre kager. Vi er både inspireret af god gammel dansk mad, men også af retter fra andre verdenshjørner. Vi tror på, at det er med til at styrke fællesskabet, når vi nyder et dejligt måltid mad sammen, og derfor kan alle være med, når vi sætter os til bordet.

I vores køkken vil du opleve at få serveret din yndlingsret, men også retter du aldrig har smagt før. Vi vil nemlig gerne være med til at udfordre og inspirere dine smagsløg. Vi glæder os til at byde dig til bords på Odder Højskole.

Velbekomme!

Vidste du, at vores køkken har sin egen Instagram? Følg dem og bliv opdateret på alt den lækre mad her.

Køkkenet har også en fag, som du kan vælge som elev –  eksempelvis Sanselighed og mad.

Tilmeld dig vores kurser her