Jazz i verdensklasse på OH

In musik

Der er lagt op til en sjælden jazzoplevelse, når den legendariske jazzguitarist Uffe Steen og anmelderroste Vestbo Trio besøger Odder Højskole.

Guitarekvilibrisme og dobbelt trio

Onsdag aften byder på masser af ekvilibristisk guitarspil og et sjældent samspil mellem to trioer. Det er en af Danmarks absolut dygtigste guitarister, der indtager foredragssalen på højskolen. Uffe Steen og hans kumpaner i Uffe Steen Trio er leveringsdygtig i forrygende bluesjazz, der leveres med et musikalsk overskud, som man sagtens kan betegne som decideret verdensklasse. Koncerten på Odder Højskole er dog helt særlig, fordi Uffe Steens tidligere elev, Michael Vestbo, også indtager scenen med sin egen anmelderroste trio, Vestbo Trio.

Uffe Steen Trio og Vestbo Trio spiller hvert et sæt og til sidst går de to trioer sammen i en fælles musikalsk afslutning. Så hvis du har lyst til en enestående omgang instrumental jazz, så skal du på Odder Højskole onsdag d. 29. marts kl. 19:30. Entre: 100 kr. (Der er gratis adgang for skolekredsmedlemmer. Kontingent 100 kr.)

Det er Musikhøjskolen på Odder Højskole, der arrangerer koncerten.

Herunder kan du se, hvad der er i vente onsdag aften. Det er en live-optagelse fra Atlas i Aarhus, hvor Uffe Steen og tidligere elev, Michael Vestbo, spiller.