Hvad er et langt kursus?

Et langt kursus på Odder Højskole er et højskoleophold, der varer fra 14-22 uger.

Om efteråret kan du starte i august på vores 18 ugers kursus eller hoppe på kurset fra september (14 uger). Om foråret starter vi i januar på vores 22-ugers kursus eller du kan begynde i februar, og så være her i 17 uger.

Du bor, spiser, lærer, hygger, fester og lever på højskolen, og dagene er fyldt med spændende undervisning, kulturelle oplevelser og aktiviteter for både tanke og krop. Du bliver en del af et enestående fællesskab, får talt en masse engelsk og får venskaber for resten af livet – og fra hele verden.

På et langt højskoleophold har du både normaluger, hvor du har et skema med fem forskellige fag om ugen. Herudover er der tre ø-uger, hvor du vælger et fag, som du fordyber dig i en hel uge. Vi tager allesammen på en fælles studietur – som regel til en europæisk hovedstad, og så har vi højskoleaftener, der spænder fra foredrag om antroplogi og pyskologi, til museumsture eller teater- og danseforestillinger. Og så har vi slet ikke nævnt alle festerne eller de arrangementer, som du selv arrangerer sammen med alle de andre elever på højskolen.

På Odder Højskole hylder vi diversiteten, og vi glæder os til, at du kommer med alt det, der er dig. Du kan være dig selv i fællesskabet.

Derfor er vores motto:

Bliv den du er!

Gå på opdagelse i vores fagskoler

Skolen for Film- & TV-produktion

Skolen for Tegning & Kunst

Skolen for Psykologi

Skolen for Sport & Fitness

Skolen for Journalistik & Storytelling

Skolen for Krop & Bevidsthed

Skolen for Musik, Sang & Dans

Skolen for Mad

OH!Tech

Skolen for Design

Vil du følge med i dagligdagen på et højskoleophold her på Odder Højskole? Så følg os på Instagram eller like os på Facebook.

Start efterår 2024

18 uger (11. august – 14. december)

Start forår 2025

22 uger (5. januar – 7. juni)