Programmering

Programmering på Odder Højskole er faget for dig, der gerne vil have både fingre og hjerne travlt beskæftiget. Vi bevæger os ind i – og bagom – informationsteknologiens mange kreative kringelkroge.

IT og computerteknologi er i dag overalt omkring os. I din telefon, bil, spil, robotter – i fritids- og arbejdsliv og alt det imellem. En forudsætning for at kunne forstå og mestre informationsteknologien i alle dens afskygninger er en forståelse for, hvad programmering er. Og hvordan de basale byggeklodser i programmering fungerer.

I faget arbejder vi med begreber som variabler, algoritmer, input/output, microcomputere og samspil mellem digitale enheder og den fysiske verden.

Hands-on programmering

Du kommer til at arbejde hands-on i BBC Micro:bit. Micro:bit’en har indbyggede sensorer og kan let programmeres til alverdens forskellige ting. Bla. kan du kombinere bevægelse, temperatur og lysstyrke med toner og bruge Bluetooth til at kommunikere med omverdenen.

Det hele programmeres via et visuelt programmeringsværktøj, hvor de kreative udfordringer står i kø.

På Odder Højskole har du mulighed for at sammensætte dit skema helt som du vil. Vi har mere end 80 forskellige fag, og du kan bl.a. dykke ned i Madeksperimentarium, Sport og Fitness og Journalistik.

Se flere fag på OH!Tech her