Faciliteter

Odder Højskole har mange faciliteter! Skolens ældste bygninger stammer fra 1889. Gennem årene er de løbende blevet moderniseret og udbygget, og i de seneste år har vi bl.a. bygget en helt ny elevfløj, et musikhus samt renoveret og udvidet vores designfaciliteter.

Højskolen ligger i Odder by omgivet af en lukket park, med en smuk og hyggelig have. Tæt på både strand og skov og med Aarhus lige i nærheden.

Vi har egen idrætshal, beachvolleybane, shelters, fitnessfaciliteter og en lang række veludstyrede undervisningslokaler. Fælles for værkstederne er, at de efter undervisningstiden er til fri afbenyttelse for eleverne.

Derudover har vi et samarbejde med svømmehallen Spektrum i Odder, så du kan komme ned at svømme når du vil.

Vil du gerne lære mere om de forskellige faciliteter på hvert fag? Så gå på opdagelse her.

Værelser

Odder Højskole har fire forskellige elevgange med forskelligartede værelsestyper. Hovedparten af værelserne har toilet og bad. Herunder kan du se billeder fra de forskellige gange og af de forskellige værelsestyper.

300-Gangen

300-gangen er Odder Højskoles nyeste elevfløj. Den blev færdiggjort i 2013 og har 16 lyse og rummelige dobbeltværelser, der alle har eget bad og toilet. Herudover har den et lyst, fælles opholdsrum med udgang til terasse og fodboldbane.

300 gangen

100 & 200-Gangene

100 & 200-gangen er to identiske gange, der løber parallelt med hinanden. Hver gang rummer 13 dobbeltværelser samt 2 enkeltværelser, og de har alle eget toilet og bad. De har fælles te-køkkener og opholdsrum samt udgang til terrasser.

100 & 200-gangene

50’er-Gangen

50’er-gangen er en lidt ældre elevfløj på 1. sal, der emmer af højskolehygge. Her er seks dobbeltværelser og et enkeltværelse. Der er bad og håndvask på alle værelser og toiletter på gangen. Elevfløjen har franske altaner og en hyggelig opholdsstue med TV og te-køkken.

50'er-gangen

Tilmeld dig vores kurser her