Dobbelt op på familiekursus

In Uncategorized

Odder Højskole præsenterer fra sommeren 2019 et spritnyt familiekursus.

Fra den 30. juni – 6. juli 2019 vil der være faglig forkælelse for hele familien, når Odder Højskole slår dørene op til et helt nyt familiekursus. Højskolens familiekursus bliver en afslappet men aktiv sommerferieuge, hvor kursisterne kommer til at opleve lidt af hvert.

Det nye familiekursus supplerer det allerede eksisterende kursus, som finder sted fra den 21. – 27. juli 2019. Men der er en væsentlig forskel på familiekursus ‘1 og 2’. Det nye kursus byder på kulturmøder, hvor man sammen med internationale familier, får foredrag og dermed indsigt i den særegne danske kultur.

“Det er en uges frirum i trygge og afslappede rammer, som samtidig giver hele familien faglige udfordringer og inspiration til at lege, lære og leve,” fortæller Line Hassall Thomsen, som er kursusleder på det nye familiekursus. Hun tilføjer:

“På Odder Højskole hylder vi som bekendt diversiteten, og derfor går det fint i tråd med højskolens overordnede vision om at give diversiteten en fælles stemme. Vi glæder vi os helt vildt til at blande forskellige kulturer og give en introduktion til den danske.”

I løbet af ugen vil kursisterne støde på de såkaldte kulturmøder, hvor der bliver taget fat om begrebet som ‘hygge’, vikinger og dansk mad. Der er mulighed for at læse meget mere om det nye familiekursus her.