Designhøjskolens faciliteter

Odder Højskole er mange ting, men vi ser helt bestemt os selv som en rigtig design højskole!

Højskolens designlokaler er netop blevet renoveret og markant udvidet. Vi har et stort, lyst designværksted, hvor vi kan sy, farve stof, arbejde på både store og små designprojekter og i det hele taget give rum til at udfolde kreative tanker.

Odder Højskoles store keramikværksted emmer af hygge og er samtidig et perfekt sted for kunstnerisk frembringelse. Vi kreerer til lyden af den knitrende pladespiller og spruttende kaffemaskine. Samtidig er værkstedet veludstyret: Vi råder over to el-ovne, som du lærer at fylde og tømme. Vi bruger også udendørs rakubrænding, extrudering og vi har naturligvis drejebænke.

Når vi siger, at vi er en design højskole, så mener vi det. Odder Højskoles designskole rummer nemlig en lang række fag, som udfoldes både på og uden for designlokalerne. Læs mere om fagene på Designskolen.

På Designskolen bliver du undervist af Ellen, der er uddannet designer fra Designskolen i Kolding. Hun underviser i fag som Beklædningsdesign, Designprojekter og Accessories.

Du vil også blive undervist af Jakob, der er uddannet keramiker fra Glas- og Keramikskolen på Bornholm. Jakob underviser i Keramik, Kreativitet og Formgivning og meget, meget mere.

Tilmeld dig vores kurser her