Collografi

Odder Højskole er en rigtig kreativ højskole med et hav af forskellige kunstneriske fag, som du kan boltre dig i.

Et af de fag er Ø-faget Collografi. Her lærer du en hel uge igennem at mestre denne lidt specielle trykketeknik.

Modsat linoleumstryk kan du med Collografi bruge ethvert tænkeligt materiale til at lave dine tryk med. Du kan klippe i papir, bruge stof eller tape. Resultatet er altid et ekstremt unikt kunstværk med en helt særegen tekstur.

Det er da hvad man kan kalde en kreativ højskole!

I Collografi undervises du af Ellen, der er uddannet designer fra Design Skolen i Kolding. Hun underviser i Skolen for Design, hvor hun bl.a. kan lære dig at designe tøj, accessories og meget, meget andet!

Her kan du se kunstproduktioner fra ø-ugen i collografi, hvor eleverne beskæftiger sig med den særegne trykkeproces i en hel uge.

Læs mere om Kunst