Madglæde på nettet

In Uncategorized

Odder Højskoles køkken har netop lanceret ohgastronomy.dk. En blog med madopskrifter, køkkendagbog og billeder. Bloggen er et led i højskolens oprustning på madfronten, der også resulterer i det helt nye fag madeksperimentarium og et overordnet sigte på at få mad og ernæring tilbage som elementer i almendannelsen.

Odder Højskole smager godt – på nettet

For enhver der har sat sine tænder i et stykke af Odder Højskole står det klart: Smagen er fantastisk! Det skyldes selvfølgelig, at køkkenet har talentfulde madkunstnere, og nu er de klar til at dele deres store viden, ideer og opskrifter online. Højskolens forretningsudvikler, Heino Holst Hansen, glæder sig over det nye tiltag: “Vi har både fået opfordringer fra sommerkursister og højskoleelever om at gøre opskrifterne tilgængelige online, så derfor er det oplagt, at Hanne og Therese nu er gået sammen om deres egen blog”, siger han. Bloggen vil fremover få tilføjet en lang række madopskrifter, billeder og historier fra køkkenet.

Sundhed, smagsløg og madglæde

Men det er ikke kun i den digitale verden, køkkenet opruster. Om godt en uge står de bag det helt nye fag “Madeksperimentarium”, der i syv timer om ugen sætter fokus på sundhed, smagsløg og madglæde. Faget bliver bygget op omkring temaer som fx “det bedste brød”, “Go Nordic”, “Go Asian” eller “Go Street”, hvor fastfood løftes op til et helt nyt gastronomisk niveau. Men først og fremmest lover køkkenleder og ernæringsvejleder, Hanne Krogh, at det bliver “Totalt sjovt”. “Det er jo det, vi allerhelst vil have. At eleverne kommer til at synes det er totalt sjovt at lave mad, og at de får en viden og et forhold til mad, som de kan tage med sig og bruge resten af deres liv.”

Du kan finde køkkenets nye blog ohgastronomy.dk her

Læs mere om Madeksperimentairum her