Hvad koster et højskoleophold?

Hvad koster et højskoleophold? Det er et særdeles godt og relevant spørgsmål. Prisen for et langt højskoleophold på Odder Højskole varierer afhængigt af, om du vil bo på dobbeltværelse eller enkeltmandsværelse, og om du vil bo på vores ældre elevgang eller vores nyere elevgange.

Du kan orienterer dig om prisen for et højskoleophold her:

Lange kurser

Opholdet koster i foråret 2024 : 1645/1795 kr. pr. uge for dobbeltværelse + 50,- kr. i kulturpenge. (Prisen på 1645 kr. gælder vores ældre værelser på 50´er-gangen. Her er begrænset antal)

Opholdet koster i efteråret 2024 : 1645/1795 kr. pr. uge for dobbeltværelse + 50,- kr. i kulturpenge. (Prisen på 1645 kr. gælder vores ældre værelser på 50´er-gangen. Her er begrænset antal)

Opholdet koster i foråret 2025 : 1645/1795 kr. pr. uge for dobbeltværelse + 50,- kr. i kulturpenge. (Prisen på 1645 kr. gælder vores ældre værelser på 50´er-gangen. Her er begrænset antal)

Prisen dækker undervisning, rejse, kost og logi. Kulturpengene dækker teater, foredrag og andre arrangementer.

Enkeltværelse koster 400,- kr. ekstra per uge.

Beløbet betaler du månedsvis forud.

Det er muligt at være dagelev. Her betaler du 70% af prisen for et dobbeltværelse.

Før du starter, betaler du 1500 kr. i indmeldelsesgebyr.

Ved ankomsten til skolen betaler du 2.000 kr. til materialer. De dækker grundudgifterne under hele dit ophold i forbindelse med din almindelige undervisning samt sangbog, elevfoto og internet.

Værelserne er fortrinsvis dobbeltværelser. De fleste med eget bad og toilet. Sengetøj, pude, dyne, linned og håndklæder medbringer du selv.

Der kan i enkelte tilfælde også være mulighed for tremandsværelser eller værelser med fælles bad og toilet. Kontakt skolen for yderligere information og pris.

Er du stadig usikker? Spørger du stadig: Hvad koster et højskoleophold? Du er altid mere end velkommen til at kontakte os.

Hvis du gerne vil have et indblik i, hvordan livet på Odder Højskole er, så kan du finde os på Facebook eller på Instagram. Der poster vi dagligt indhold fra vores hverdag på skolen.

Tilmeld dig vores kurser her