Fotografi

Vi går praktisk til værks og arbejder i dybden med digital fotografi. Du lærer om lys, vinkler og komposition, og du ser eksempler på, hvordan de største fotografer har arbejdet med deres kunst.

Du arbejder med kamerateknik og bearbejdning af billederne i photoshop. Vi tager fat i håndværket, så du lærer at beherske kameraet med lukketid, blænde og forskellige objektiver. Du kommer både til at udforske reportage- og kunstfotografi, og du kan gå i dybden med det, som interesserer dig.

En del af undervisningen er opgaver af forskellige karakter, hvor vi gennemgår og diskuterer billederne. Der kan være udfordrende reportageopgaver eller iscenesat eksperimenterende fotografi. Vi kommer omkring fotografiets historie, stilarter og kendte fotografers værker og snakker om billedsprog og fotografiets betydning i medierne.

Faget kan bruges som start på en fotografuddannelse, hvis du vil arbejde med medier og billeder, eller hvis du bare vil lære at tage bedre billeder.

Vi udstiller vores værker på fx, cafeer eller biblioteker, og vi indgår samarbejder med Odder Højskoles Skole for Journalistik & Storytelling.

På Fotografi bliver du undervist af Emil Brøbech Jørgensen, der er skolens vice-forstander. Han er uddannet i Idræt fra Aarhus Universitet, men har gennem flere år arbejdet selvstændigt med fotografi både digitalt og analogt.

Se flere kunstfag på Odder Højskole