Elevforeningen klar til at byde nye elever velkommen

In Uncategorized

Når Odder Højskole på mandag starter efterårsholdet 2015, så er det ikke kun de nye elever, der er spændte. De tidligere elever i elevforeningen er klar til at byde de nye elever velkommen, og til at udvide elevernes fællesskab på OH.

Én gang Odder Højskole – Altid Odder Højskole!

Lau Lefholm er tidligere elev fra foråret 2012, og siden da har han været aktiv i elevforeningen, som han nu er formand for. Og Lau ser frem til at indlemme de helt nye medlemmer af OH-klanen. “Vi glæder os altid til nye hold! Alle hold er forskellige, og det er vigtigt at behandle dem forskelligt.” De nye elever møder altid elevforeningen i introugen, og det er der ifølge Lau en række gode grund til. “Vi har et ansvar for at de nuværende elever trives på skolen. Derfor er det vigtigt, at Elevforeningens bestyrelse er aktivt til stede på de lange kurser, og at vi deltager i introfesten lørdag aften. Det er vigtigt for os at fortælle, at Odder Højskole ikke blot er der for en, når man går der. Odder Højskole er også en højskole for folk, når de ikke går der længere. Det ses tydeligt, når folk kommer tilbage og arbejder på sommerkurser, er med til krop og bevidstheds-kurser eller låner noget filmudstyr år efter år.”

Et stort fællesskab med indflydelse

Elevforeningen deltager ikke kun i introugen for at møde de nye elever, men også for hele tiden at være opdateret med højskolens udvikling. “Vi har alle selv gået på Højskolen, men der sker hele tiden nyt – hvilket vi kun støtter op om – og vores tilstedeværelse gør, at vi får et indblik i, hvordan Højskolen fungerer i praksis. Det er vigtigt for os, da vi bl.a. har en repræsentant i Højskolens bestyrelse, og dermed direkte er med til at tage beslutninger om Odder Højskole”, siger Lau og påpeger, at noget af det mest fantastiske som tidligere elev på Odder Højskole er, at man ikke bare indgår i et fællesskab med det hold, man gik på og fik venner for livet på, men også at man er del af et langt større netværk af tidligere elever, som man kan bruge efter sit ophold. “Jeg ved, at der opstår massevis af faglige netværk på tværs af årgangene, og at vi hjælper hinanden både i uddannelsessystemet og i forhold til arbejdsmarkedet, og det er jo fantastisk at være del af sådan et fællesskab”.